Robert Ganley är listad som en av dentalindustrins 10 mest inflytelserika personer

Schaan, Liechtenstein – 18 augusti 2016

Aegis Communication motiverar beslutet med Ganleys visionära förvandling av dental teknologi

Robert Ganley, CEO för Ivoclar Vivadent AG, namngavs som en av de 10 mest inflytelserika personerna inom dental teknologi. Aegis Communications, som är utgivare av Inside Dental Technology (USA), presenterade resultatet av en nyligen genomförd läsarundersökning i augustinumret 2016.

Ganley nominerades eftersom han är en visionär som enligt läsarna fullständigt förändrat dental teknologi genom införandet av omvälvande processer, ny teknik och produkter som förändrat yrkesrollen. Ganleys ledarskap och hans passion för innovation har lett till utvecklingen av ledande helkeramiska restaurationsmaterial, som IPS e.max, och till omfattande digitala lösningar och processer för dentallaboratorier och kliniker som resulterat i estetiska lösningar med hög kvalitet. Under hans ledning har Ivoclar Vivadent  vuxit avsevärt. Företagets produkter fortsätter att ge större förutsägbarhet, förbättrad estetik och restaurationer med längre livslängd.

Ansvarig för världsomspännande verksamhet

Ganley tog kandidatexamen i matematik och en högre examen i företagsekonomi. Han började på Ivoclar Vivadent 1980. Under 2003 utsågs han till verkställande direktör för Ivoclar Vivadent AG i Schaan, Liechtenstein. I den här positionen är han ansvarig för den globala verksamheten på Ivoclar Vivadent. "Det är en stor ära och ett privilegium att erkännas tillsammans med så framstående innovatörer, vars ambition är att hjälpa medarbetarna i vår bransch att bli framgångsrika och fatta kloka och välgrundade beslut", säger Ganley. "Jag ser fram emot de kommande åren när dentalbranschen fortsätter att växa och där vi följer våra ledord: Passion, Vision och Innovation.

De övriga top-10 inflytesrika personerna består av. Gordon Christensen, DDS, MSD, PhD, CEO of Clinicians Report; John Kois, DMD, MSD, Founder and Director of the Kois Center; Bennett Napier, CAE, Executive Director of the NADL; Willi Geller, MDT, Founder of Oral Design International Foundation; Peter Pizzi, MDT, CDT, FNGS Owner of Pizzi Dental Studio; Tais Clausen, Co-founder and CTO of 3Shape; Lee Culp, CDT, CEO of Sculpture Studios; Sasha Der Avanessian, President and CEO of Harvest Dental Products; and Ed McLaren, DDS, MDC, Director of the UCLA Center for Esthetic Dentistry.

Om Ivoclar Vivadent

Ivoclar Vivadent, med huvudkontor i Schaan, Liechtenstein, är en av världens ledande tillverkare av innovativa materialsystem för högkvalitativa dentala ersättningar och restaurationer. Företagets framgång grundar sig på en omfattande portfölj av produkter och system, stor kompetens inom forskning och utveckling, samt ett tydligt engagemang för utbildning  och utveckling. Företaget har helägda dotterbolag i 25 länder och sysselsätter omkring 3300 personer världen över. Mer information om Ivoclar Vivadent finns tillgänglig på www.ivoclarvivadent.com.