Nytt: kompositblock för effektiva och estetiska restaurationer

Schaan, Liechtenstein – 1 mars 2018

Tetric CAD utökar Ivoclar Vivadents block-portfölj

Den framgångsrika kompositfamiljen Tetric växer: nu finns nya Tetric CAD kompositblock tillgängliga. De kompletterar Ivoclar Vivadents breda blockportfölj. Med introduktionen av Tetric CAD får tandläkarpraktikerna möjlighet att använda Ivoclar Vivadents material till samtliga digitala restaurationer.

Tetric CAD är ett estetiskt kompositblock designat för effektiv produktion av indirekta singeltandsrestaurationer. Det nya blocket bygger på den välkända Tetric-teknologin och kompletterar Tetric Evo-linjens utbud av direkta restaurationsbehandlingar. Tack vare materialets utpräglade kameleonteffekt smälter restaurationer framställda av Tetric CAD in med existerande tandstruktur och integreras naturligt och estetiskt i bettet.

Bekvämt effektivt och enkelt

Blocken är enkla att använda och bearbetas effektivt. Restaurationer kan fräsas och poleras snabbt och sedan cementeras med adhesiv teknik. På så sätt får tandläkarna snabbt estetiska resultat. Dessa nya block är därför särskilt lämpliga att använda för behandlingar planerade till ett besök.

Praktisk utökning av portföljen

Tetric CAD utökar Tetric-familjen och gör den breda portföljen av CAD/CAM-block från Ivoclar Vivadent komplett. Nu täcker portföljen ett brett spektrum av indikationer, från temporära restaurationer framställda av PMMA-material till permanenta restaurationer framställda av keram, zirkoniumoxid eller komposit.

Designat för flera system

De nya kompositblocken finns tillgängliga i translucenserna MT och HT, i fem respektive fyra färger och i storlekarna I12 och C14. De kan bearbetas med PrograMill (Ivoclar Vivadent), CEREC/inLab (Dentsply Sirona) eller PlanMill (Planmeca).

Tetric® och PrograMill® är registrerade varumärken från Ivoclar Vivadent AG.

Bildtext:

(Tetric_CAD.jpg)